image/svg+xml
image/svg+xml

Fakültemiz Öğretim Üyesi Doç. Dr. İsmail AYDIN'dan Önemli SSCI Yayın

Rekreasyon Bölümü öğretim üyelerinden Doç. Dr. İsmail AYDIN, "Parental perspectives on table tennis as an inclusive physical activity for children with autism: A qualitative means-end chain analysis" başlıklı çalışmasıyla uluslararası akademik camiada katkı sağladı. Çalışma, Social Sciences Citation Index (SSCI) tarafından taranan ve alanında Q2 kategorisinde yer alan Journal of Developmental Disabilities dergisinde erken görünüm (early view) olarak yayınlandı.
Araştırma Konusu ve Önemi
Günümüzde fiziksel aktiviteler, tüm demografik gruplara hitap eden, satılabilir bir hizmet haline gelmiştir. Özellikle otizm spektrum bozukluğuna sahip çocuklar için aileler, bu tür hizmetleri sadece fiziksel gelişim amacıyla değil, aynı zamanda çocuklarının sosyal ve psikolojik gelişimine katkı sağlamak için tercih etmektedir. Bu bağlamda, çalışmada otizmli çocuğa sahip ebeveynlerin masa tenisi gibi fiziksel aktiviteleri tercih ederken hizmetin hangi özelliklerine değer verdikleri, Means-End Chain (Amaç-Araç Zinciri) analizi yöntemiyle incelenmiştir. Elde edilen bulgular, bu tür hizmetleri sunan kurum ve profesyonellerin, özel gereksinimli bireylere yönelik hizmetleri daha etkili ve anlamlı biçimde yapılandırmalarına ışık tutacaktır.

Yayın Tarihi: 08.05.2025
  • Rektörümüzden Başarılı Sporculara Teşekkür Belgesi

  • Fakültemizde 4. Geleneksel Proje Pazarı Etkinliği Gerçekleştirildi

  • Başarılı Sporcularımız Rektörümüz Prof. Dr. Ahmet AKKAYA'yı Makamında Ziyaret Etti

  • Sahil Güvenlik Komutanlığı'nın 43. Kuruluş Yıldönümü Kapsamında Amasra’da Kano Etkinliği

  • Fakültemizden Ulus'a Ziyaret

  • Öğretim Üyelerimiz Başakşehir Belediyesi Spor Stratejik Plan Çalıştayı’na Katıldı

  • Ragbi Takımımız Türkiye 3.'sü Oldu

  • Öğretim Üyemizden SCI Q1 Kapsamında Yayın Başarısı

  • Fakültemizde İki Bölümün Akreditasyon Saha Ziyaretleri Tamamlandı

  • Bartın Üniversitesi (BARÜ) Kadın Güreş Takımı Üniversiteler Arası Türkiye Şampiyonasına 1. Oldu